Google roadshow

Sinds het begin van de jaren 2000 heeft Google miljoenen mensen geholpen bij het vinden van een baan, het opbouwen van een carrière en het laten groeien van hun bedrijf. Nu willen we ons inzetten om het economisch herstel te versnellen door middel van onze technologie, tools en training. Op die manier kunnen lokale bedrijven en gemeenschappen sterker, sneller en veerkrachtiger worden, aldus Thierry Geerts, Country Director van Google Belgium.

Google merkte dat het effectieve gebruik van internet door Belgische mkb'ers achterliep op het Europees gemiddelde. Daarom wilde Google de Belgische mkb-ondernemers helpen bij het optimaal benutten van internettoepassingen voor hun bedrijfsvoering. Hiervoor werden gratis workshops georganiseerd, toegankelijk voor alle mkb'ers die het internet ten volle wilden benutten.

Voor de Google-campagne "ZieWatJeMist.be" hebben we in opdracht van Square Melon Belgium een grote roadshow-trailer voorzien van opvallende, fullcolour bestickering aan de buitenkant. De binnenkant van de trailer hebben we ingericht als een instructieomgeving, met grote vergadertafels, bureaustoelen en natuurlijk de benodigde computerapparatuur.

Gedurende een periode van 3 aaneengesloten maanden hebben we vijf dagen per week verschillende Belgische plaatsen bezocht. Elke dag werden er twee sessies gehouden, waarbij we deelnemers de nodige kennis en vaardigheden bijbrachten.

Met deze roadshow hebben we een breed scala aan mkb-ondernemers in België kunnen bereiken en hen geholpen om het maximale uit internettoepassingen te halen voor hun bedrijven. We zijn er trots op dat we hebben bijgedragen aan het versterken van de lokale economie en het vergroten van de digitale vaardigheden binnen de Belgische mkb-sector.

Terug naar overzicht